Rejestracja szkół uczestniczących w konkursie rozpoczyna się 24 lutego 2022 r. o godzinie 8:00 i kończy 17 marca 2023 r. o godzinie 24:00. Natomiast rejestracja uczniów ze zgłoszonych w ww. terminie szkół trwa równolegle i kończy się 20 marca 2023 r. o godzinie 24:00.
Akademia – Konkurs Wiedzy o Prawie składa się z rejestracji i trzech etapów rozgrywek:
Przebieg rozgrywek:
- Etap I – szkolny – przeprowadzany online za pomocą specjalnej strony https://konkursakademia.pl w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych na terenie całego kraju w terminach:
- 24 marca 2023 roku o godzinie 11:00 dla uczniów szkół podstawowych,
- 24 marca 2023 roku o godzinie 13:00 dla uczniów szkół ponadpodstawowych.
- Etap II – okręgowy – przeprowadzany on-line za pomocą specjalnej strony https://konkursakademia.pl/ oraz z wykorzystaniem platformy ZOOM w terminie 18-19 kwietnia 2023 r. Etap ten zostanie przeprowadzony z podziałem na grupy. Szczegółowy harmonogram dla poszczególnych grup zostanie opublikowany na Panelu Szkolnego Opiekuna Akademii – Konkursu, a informacja o tej publikacji zostanie przesłana na adresy e-mail Szkolnych Opiekunów Akademii.
- Etap III – centralny (finałowy) – przeprowadzany stacjonarnie w siedzibie Krajowej Izby Radców Prawnych w Warszawie przy ul. Powązkowskiej 15 lub innym miejscu wskazanym przez Organizatora (KIRP zastrzega, że w przypadku pogorszenia się sytuacji epidemicznej w kraju, Organizator może podjąć decyzję o zmianie formy przeprowadzania etapu centralnego i przeprowadzić go w formule on-line z wykorzystaniem platformy ZOOM) w terminie 15 maja 2023 roku.